Hankin hieman todistusaineistoa siitä, että olen oikeasti tehnyt käsitöitäkin ja oikeasti neulomassa tytölle takkia. Malli on Novitasta, jossa takki on neulottu kirjoneuleena. Lankana Nalle. Minulla herneenvihreä.

 

  

 

Kaarroketta olisi jäljellä vain muutama kerros.

Olen jo suunnitellut seuraavaa työtä. Lankojen osalta olen pysynyt suhteellisen hyvin suunnitelmassani olla ostamatta uusia lankoja. Siispä poimin varastoistani sillä hetkellä eniten minua miellyttävän langan ja etsin sille mallin. Tietysti langan määrän huomioiden. Viimeisin valintani tapahtui kyllä käänteisessä järjestyksessä, sillä löysin ensin mallin ja etsin sitten lankavarastoistani siihen sopivan mallin.

 

  

 

Eli oikeastaanhan nuo kuvat ovat nyt väärässä järjestyksessä, koska päätin mallin ennen lankaa. Lanka löytyi onneksi varastoista. Päätin aiemmin jo senkin, että tästä eteenpäin ostan varastoihini VAIN peruslankaa. Siis tarkoitan tällä sekä marketeista että lankakaupoista löytyviä käytännöllisiä ja mieluiten konepestäviä lankoja. Efektilankoja minun on ihan turha ostaa, koska a) itselleni en niistä neuloisi, b) niitä tulee käytettyä vain harvoin ja vähäisiä määriä ja c) ne ovat usein todella mauttomia ja lisäksi keinokuitua.

Huomasin muuten, että minulla olisi lankavarastossa bambunauhalankaa ja villasilkkiä, jotka sopisivat hyvin keväisempiin neuleisiin tai virkkauksiin. Pitänee ruveta katselemaan lehtiä "sillä silmällä", jos vaikka löytyisi jokin sopiva malli. Vaikka oikeastaan minun pitäisi unohtaa kaikki neulominen ja virkkaaminen joksikin aikaa ja keskittyä vain ompelemiseen, että saisin kangasläjääni pienennettyä...

Moikkelis!